Boros címke nyomtatás
Borcímke, boros címke nyomtatás, gyártás: A bornál is, mint az egyéb termékeknél is igaz a tétel – a címke adja el!
Persze a bornak is jónak kell lennie, de a borcímkét látja meg először a potenciális vásárló. Ezért fontos, hogy a boros címke felhívja a figyelmet a termékre! Ha megnézzük a boros polcokat az üzletekben, láthatjuk, hogy nagyon nagy a választék, „nagy a zaj”, ahogy a marketingesek fogalmaznak. Ebből a sokaságból is ki lehet, ki kell tűnni. De hogyan?
Nézzük meg, hogy mitől lehet egy boros címke egyedi!
Egyedi boros címke nyomtatás: Először is kezdjünk a borcímke trendekkel. A borcímkék designja folyamatos változásban van. A változást segíti az új boros címke nyomtatás technológiák megjelenése is. Míg 20 évvel ezelőtt, jellemzően ofszet nyomtatással készült borcímke volt elérhető, maximum egy kis arany fóliázással, ma már digitálisan is akár 3D UV lakkozott dombor effektekkel is készülnek a boros címkék.
Az alapanyagok is nagyon sokat változtak, régen egy-két borcímke papír fajta volt, a sima, félfényes vagy az anyagában strukturált. Ma már rengeteg újfajta „kreatív” címkepapír elérhető ívesen és tekercsesen is, mint például a különböző ezüst, arany címke alapanyag. Meg kell említenünk a környezetbarát borcímke papírokat is. Ilyenek például az újrahasznosított papírból készült borcímke papírok, vagy a tudatos erdőgazdálkodásból származó /FSC/ papír borcímke alapanyagok, vagy a kukorica, cukornád alapú címke alapanyagok.
Boros címke nyomtatás trend
Ha a design trendeket vizsgáljuk, 20 éve a visszafogott tradicionális grafikák voltak a jellemzőek. A címkéken a borászat logója dominált a bor adatai mellett. Ma már sokkal szabadabb a megközelítés és a modern marketing szemléleteknek megfelelően a célcsoportok alapján készítik bort és a borcímke grafikát is. Megmaradt a tradicionális vonal is, de bejött a fiatalos, trendi borcímke tervezés, harsány színekkel, változatos grafikai elemekkel. Bátrabban bánnak a borcímke alapanyagokkal, és a nyomtatási technológiákkal is. Az eredmény nem marad el, ez jól látszik az üzletek borpolcain is.
A boros címkéken keresztül a borászatok különböző módon szólítják meg a vásárlókat. Van aki a borászatot tolja előtérbe, a borászat logójával, egységes arculattal, szín használattal, csak borfajták különböznek a boros címkéken. Van aki játszik a színekkel, a borcímke színét, a szövegek színét a bor színéhez vagy a palack színéhez igazítja. Nagyon sokan használnak egyedi grafikai elemeket például, növény vagy állat figurákat, amik a termőhelyhez vagy a borász filozófiájához köthetőek.
A borcímkén az arany vagy ezüst fólia hatású grafikai elemek használatával /pl. a borászat logója, keret stb./a bort értékesebbre pozícionálják. Ez nemrég még nagyon divatos volt és gyakran túlzásba is került a borcímkéken az arany vagy az ezüst fólia.
Ma az egyik trend a letisztult design , kevesebb grafikai elem, viszont ezek kiemelése pl. dombor hatású 3 D UV lakkal, vagy arany fóliával illetve ezek kombinációjával.
A másik trend..
a fiatalok megszólítása a borcímke grafikák segítségével, trendi figurák akár képregény szerű megjelentetése, életérzés átadása a grafikák segítségével. Itt elsősorban a színes borcímkék a jellemzőek.
A jó hír az, hogy az említett címke trendeket, grafikai megoldásokat kiválóan tudjuk kiszolgálni a gyártásunkkal. Tekercses kivitelben, kézi vagy gépi felragasztásra előkészítve gyártjuk a boros címkéket. Megtalálhatóak nálunk az egyszerű borcímke alapanyagoktól kezdve a kreatív, a környezetbarát papírok is. Az arany logo effekteket arany alapanyagon tudjuk prezentálni.
A digitális boros címke nyomtatás köszönhetően kis példányszámokban is gazdaságosan tudjuk elkészíteni a boros címkéket. Ha egy termelőnek csak párszáz palackja van a különböző tételekből, nálunk nem kell lemondania a professzionális megjelenésről. Segítünk, hogy a design és a boros címke tükrözze a borász elképzeléseit és utat biztosítson a bornak a fogyasztó felé.
A jó bornak is kell a címke!